Sjätte februari

Idag ska vi prata om vampyrer. Alltså min klass, inte du och jag. Jag har aldrig varit ett fan av vampyrkonsten, men här är jag nu och läser gotisk litteratur och då ingår vampyrer. Det är rätt så intressant dock, inte sån där cheesy twilight (som jag för övrigt såg på netflix igår för att påpeka att inte ens jag är överlägsen nog att njuta av tonårsdrama ala the cold ones) för det känns spooky samtidigt som det är vackert språk även om jag inte sällan känner mig dum som inte fattar gammal engelska. Och det är alltid så jäkla mycket religion i smeten, jag pallar inte mer diskussion om kristendomens påverkan!
 
Har lätt ont i huvet men vill bära tofs iaf. vad göra??
 
Såg små små korn av vitt falla ned utanför fönstret nyss. nu är det bara luft igen. februari, är det du som bjuder på lite snö kanske? Det är lugnt annars. Inte ditt fel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0