Icke-verbala känsloutbrott

Tog en paus från pluggläsandet (som jag gör varannan minut) för att få utlopp för mina kliande fingrar. Det är svårt att sitta still framför datorn utan att vrida fram och tillbaka på stolen eller göra något med händerna. Det finns tre alternativ för den senare: a) mat-till-mun-rörelsen som inte bör överdrivas b) hand-i-håret-rörelsen som tillför lite extra fett till topparna eller c) skriva ett blogginlägg om vad som helst. Eftersom jag redan har valt alternativ a och b åtskilliga gånger är det väl dags att pröva c. 
 
Sååååååååå, jag har insett hur jobbigt det är att läsa något om det är mycket kvar av det kapitlet. Det är mycket enklare att börja från slutet och läsa tillbaka i texten. Inget som ska rekommenderas dock för det kan aldrig ge någon större förståelse, men det är jävligt mycket skönare.
 
Jag hade ett litet ryck efter frukosten att jag skulle baka nyttiga havre- och russinkakor (för att klara av plugget). Jag hade kommit till sista steget i bakandet, eller nästsista för plåten var ännu inte i ugnen, när jag insåg att mina russin var puts väck! Faaaaaaan vad jag blev arg och ledsen och alla känslor på en och samma gång. Jag kunde ju inte äta havre- och russinkakor utan russin!! ARGHGHGHHH! 
Ett tag efteråt förstod jag ju vad mitt lilla utbrott egentligen berodde på (en speciell vecka kan vi kalla det) och då blev jag lite lugnare. Men jag var fortfarande upprörd eftersom jag vet att min mamma jämt äter upp saker jag har köpt och jag fattar inte varför hon inte kan låta bli. Jag blir ju så jäkla förbannad och det vet hon vid det här laget. Men nu orkar jag inte gorma åt henne längre och då antar hon väl att det inte spelar någon roll! Det spelar visst roll! Jag kan inte hantera att andra människor snyltar på mina inköp. Som Joey i Vänner, det bara är så.
 
Så nu har jag fortfarande inga häsosamma kakor, jag har istället ätit två onyttiga kanelbullar och mörk choklad. Jag vet det är inte hela världen men jag såg ju fram emot att smaka och se om det var ett lyckat experiment. Usch vad jag hakar upp mig på små saker, fastän jag försöker ändra min inställning.
 
När jag ändå gnäller: Jag har bara lust att se på teveserier och sova. Jag vill ha sommar NU, bort med det sabla mörkret! Och jag viiiiiiiiilllllllllll inteeeeeeeeeeeee lääääääääääässsssssssaaaaaaaaaaa om etikteorier!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: ANGELICA - FITNESS

haha känner samma ibland!

2014-02-09 @ 15:13:49
URL: http://nattstad.se/healthbyangelica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0