Frukostfavorit

Gröt är något jag väldigt ofta ser fram emot på morgonen. Det ger mig energi, mättnad, belåtenhet och är så enkelt att tillaga. Och så gott!
När jag upptäckte igår morse att skåpet gapade tomt av havregryn blev jag nästintill förfärad, haha. Jag vart ju tvungen att ha min sedvanliga frukostgröt!
Men jag fick helt enkelt nöja mig med två rostade mackor och mjölk.
Men idag tänkte jag banne mig inte äta något andrahandsval. Så med liv och lust kasta jag mig på cykeln till affären klockan 10 på morgonen (bara en sådan sak!) och kom sedan tillbaka med min kära gröt (+ mycket annat såklart, kan inte låta bli matvaror konstigt nog) i handen.
 
Alltså kände jag mig bara sååå tillfredställd när jag halv tolv äntligen dukade fram min gröt med äppelmos, knäckemacka med ost och färskpressad apelsinjuice. Vilken beslutsamhet! Vilken kämpe! Vilken lycka!
 
Sedan fick man ju dessutom lite motion på köpet. En bra start på dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0