Hänt

Igår och idag har jag tillbringat tiden med min lilla mormor. Hon må vara liten, men hon styr sitt hem och gästerna i det på ett väldigt bestämt vis. Den envisa viljan är något som går i arv har jag märkt. Fast den kanske ökar med åldern också, eftersom man inte vill erkänna sig bli mindre självständig fastän man egentligen bara behöver mer och mer hjälp från någon utomstående. Visst får jag hjälpa till, men då ska det banne mig vara på mormors villkor. Är det inte perfekt utfört duger det inte, vilket kan gå mig på nerverna. Men i sådana lägen måste man vara tålmodig och tänka efter innan man säger något onödigt som sårar en gammal människa. Det får man öva på helt enkelt, men jag måste säga att jag har blivit bättre på att behärska mitt humör.
 
Utöver min mormor har även Täby Centrum fått känna lite på min uppmärksamhet, när jag var där och shoppade. Dels åt en kompis som fyller år, men även någa småsaker för min egen del. Ett fint doftljus med mango- och kokosnötssmak, värmeljushållare, ett armband och en ring. Tror det var allt krimskrams. Sen fick jag en fin mössa av min moster, hihi. Så nu är jag mätt och belåten på materiella saker ett tag framöver... Typ ett par dagar.
 
Ska snart hoppa i säng tror jag, läsa en bok och gå igenom lite tankar som vanligt. Imorgon blir det en rolig dag/kväll hoppas jag på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0