Old habits

Vissa saker förändras aldrig. 
Min mammas obönhörliga snarkande till exempel (som jag inatt blev tvungen att erfara), eller mina familjemedlemmars tendens att alltid stoppa in besticken längst ut i diskmaskinen så att mina egna jämt får bråttas med att få plats, eller som idag när min pappa och jag skulle baka sockerkaka. Han har nämligen en önskan att ha med grädde och vitlök i allt han äter (inte samtidigt dock, bör nämnas!) Därför hällde han, istället för vanlig hederlig mjölk, grädde i smeten, vilket inte blev så lyckat, kan jag kosta på mig att säga. Resultatet blev en ihopsjunken, beige disktrasa som alltså egentligen skulle ha föreställt en kaka.

Jaja, sånt händer. Vi får väl göra ett nytt försök igen imorgon, när han fyller år. Då blir det Tigerkaka och då blir det JAG som får bestämma!


- Idealet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0