Challenge excepted!

För ett tag sedan bestämde jag mig för en liten förändring. Jag skulle testa och se om det gick att klara sig utan sötsaker i en hel vecka. Visst går det allt. Men det beror ju mycket på hur pass disciplinerad man är och vilken inställning man har. Jag försökte mitt bästa och tror faktiskt att jag höll mig ifrån "direkt" socker i fem eller sex dagar. Med direkt menar jag liksom godis, läsk, glass och andra onyttigheter. 
För sanningen är ju den att socker är en vanlig ingrediens i många andra saker också. Vissa saker var det alltså väldigt svårt att bara utesluta. Som exempelvis lingonsylt och flingor. Så det fick jag i mig hur som helst.
Men jag var jäkligt stolt ändå.

Nu försöker jag mig på samma sak igen. Och redan idag bröt jag mot det löftet faktiskt, eftersom farmor hade köpt en sen present till mig och pappa hade köpt glasstårta inför det obligatoriska fikat vi ordnar när någon släkting kommer på besök. Men bortsett från det, klarar jag mig bra. Inte så konstigt kanske. Det har gått typ en och en halv dag. Det är efter kanske tre dagar som det börjar bli jobbigt.

Jag hejar starkt på mig själv iaf. Så därför uppmärksammar jag detta ämne på bloggen, så att jag kan påminna mig själv med att vara lydig, om inte för min skull så åtminstone för bloggens.
Det kanske inte blir sju dagar exakt, eftersom midsommar (med allt vad det innebär) snart dyker upp. Och då måste man ju fira med goda saker!
Men jag tänkte att framtills dess ska jag väl kunna hålla mig på mattan ändå. Det borde funka... Vi får se hur det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0