MAAAAT!!!

Haha, jag överdriver inte! Hela min kropp bokstavligen skriker efter något att stoppa i munnen... Helst ballerina kladdkaka, som vi för tillfället har hemma. Om inte det så kanske... en ostmacka med oboy till! Shit. Varför finns det aldrig något vettigt som kan dra min uppmärksamhet ifrån att tänka på mat.
Just nu ritar jag visserligen manga. Skitroligt, men det håller inte i längden. Jag blir ofta rastlös och behöver variation i det jag gör. Manga är så tidskrävande och jag besitter inte det tålamod som efterfrågas efter ett tag. OM vädret hade varit bra hade jag faktiskt tagit ut cykeln och kommit bort från huset. Men självklart hittar jag alltid ett skäl till att stanna inomhus och plågas av stängda väggar, datorns surrande och röster nedifrån våningen.

Va fan ska jag hitta på??!! Så här kommer det typ vara hela sommarlovet. Jag har seriöst ingenting planerat typ. Förutom att träffa mormor någon gång och vara borta på midsommar... Funderar på att följa med äronen till gotland. Men hur kul kommer det bli? Jag vet ju att vi inte direkt delar samma intressen vad gäller aktiviteter. Orkar inte ens gå in på det. Men vad annars ska jag göra på sommaren? Sitta inne och uggla tills skolan börjar igen? Vilket jävla liv man har då.
Inget sommarjobb har man lyckats skaffa till sig själv heller. För lat för att ordna sådant. Och jag skyller det på min mamma som inte låtit mig ta eget ansvar under uppväxten. Allt jag har gjort har hon strängt övervakat, om inte bara tagit ifrån mig sysslorna till slut och gjort dem själv. Jag har inte lärt mig hur man är självständig. Förmodligen kommer jag gå under den dagen då jag tvingas flytta hemifrån och ta hand om min egen tvätt. Lyckligtvis kan jag iaf laga mat något sådär. Men diska efter mig varenda gång jag har ätit? FYFAN, vad utmattad jag kommer bli. Samtidigt ska man kunna betala för allt nödvändig skit som man nyttjar under varenda dag för resten av livet, utan att bli pank och dö. Jag förstår inte hur jag nånsin kommer klara det...

Nu har jag kanske gnällt färdigt. Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0