Björn Källman = Bio-succé!

Hej! Nu var det länge sedan jag skrev... Hmm.. vad ska jag ha och skylla på denna gång? Vänta lite! Jag behöver inte skylla på något, för det finns ingen anledning. Skrev bara detta för att ha någon inledning till inlägget...

Hur som helst, nu har jag varit ute i stan faktiskt! På södermalm för att se på bio på Victoria. Ja där har du all onödig information! Filmen jag såg heter Fyra år till och handlar om partiledaren David som blir bög när han träffar på en söt sosse på jobbet. Förbjuden kärlek ni vet! Den värsta och bästa sorten hehe. Iaf, så inleder de ett hemligt förhållande vilket tär på David eftersom han redan har en fru och själv är en politisk fiende till sossarna.
Nu ska jag inte avslöja mer, utan istället berätta hur BRA jag tyckte filmen var!

Svensk humor är en svår nöt. Antingen kan den vara hur träffsäker som helst eller så kan det gå käpprakt åt helvete. Som ni säkert redan har gissat stämmer det första alternativet bäst i det här fallet. Jag blev nästan helt "blown away" med risk för att låta allt för amerikansk. Skådespelarna ( iaf Björn Källman ) var av toppklass. Jag gillade också Tova Magnusson, som spelar den hängivna men smått hysteriska hustrun, men som även regisserade filmen! Hon var så irriterande rolig med sin rättframma personlighet och sina vassa repliker. Men ibland hörde jag inte alltid vad hon sa, fast jag märkte på publiken att det var ngt roligt :P

Björn Källman spelade homosexuell väldigt bra faktiskt! Det var trovärdigt och känslosamt men jag märkte ingen direkt förändring från hetero till homo, utan han behöll sin mjäkiga personlighet ända till slutet, vilket kanske ändå visar på att han var smygbög redan från början :P

Fyra år till är verkligen en sån där film man kan tänka sig se flera gånger. Och jag funderade på om det kanske är meningen när man skapar en film, att man får suget att se om den, liksom att den gick så snabbt i svängarna så att man förstår allt först andra gången man ser den.
Dock är jag inte en sådan person som pungar ut ytterligare 90 spänn bara för att se samma film på bio igen. Utan jag väntar tålmodigt tills den kommer ut på dvd... och efter det väntar jag t.o.m tills den syns på Canal + eller så :P Haha, vet att jag är lite snål på vissa ställen, men man får lära sig att hålla i kontanterna när man inte har särskilt mycket kosing och man är för lat för att tänka sig att arbeta för dem.



Åh jag vill se om den NUUUU! :( :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0