Våfflor till brunch!

En regnig dag som denna passar det allt bra att stanna inne och ta det lugnt med antingen datorn eller teven framför sig. Den som är lite mindre tekniknördig av sig kanske väljer en bok istället. Jag brukar vilja placera mig själv någonstans därimellan. Ibland föredrar jag lugnet och den härliga isoleringen som läsandet ger mig, andra gånger vill jag hellre framhäva min existens och mina behov genom en skön stund framför någon av apparaterna. Vilket jag än väljer frambringar båda sysslorna mig alltid fullkomlig tillfredställelse.

Så här blir det nästan alltid när jag påbörjar ett inlägg. Jag skriver om något helt annat än det som var min avsiktliga tanke. Men vad kan man göra åt saken?


- Här ser ni bild på min oerhört smarriga LCHF-våffla som jag gjorde häromdagen. Det är oftast lite trxigt med alla ingredienser och hur man tillagar maträtten måste jag medge, men det är värt besväret i slutändan. Iaf den här gången blev resultatet kanonbra! Som ni ser åt jag dem till vispad grädde (med en krossad bit sukrett) frysta-goes-uptinade hallon och jordgubbar och lite riven mörk choklad på toppen. MUMSFILIBABBA! Jag var i LCHF-himlen ett långt tag efteråt, bör tilläggas. Det räckte lugnt med 2, 3 våfflor för att jag skulle bli mätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0