My Gift

Idag köpte jag en present till en kompis för lånade pengar. Det är sant - jag är helt pank! Och direkt när studiebidraget kommer knackandes på min dörr, för första gången på typ tre månader, skickar jag iväg det igen tillsammans med en beställning på nätet! Jag har upptäckt så många fina saker i H&Ms katalog som jag behöver! (läs: vill ha) Men inga pengar i världen kommer att räcka för att tillfredsställa mitt behov! Det är sorgligt :(

Iaf fick jag en hundring av pappa och köpte ett fint halsband med ett normaltstort ur på (fast den är av sten) och en liten rosett upptill, jättegulligt! Jag tror min kompis kommer att uppskatta det! Sedan köpte jag tre nya pennor, ni vet såna i bokhandeln som alla har och kostar 10 spänn styck? De är alltså som tusch fast väldigt tunna i spetsen. Jättefina färger!

Och sedan..haha... det knäppaste händer alltid mig! Jag skulle köpa en glass på ICA och stod i kön. När jag skulle plocka upp några slantar så tapopade jag såklart en guldtia och den hamnade på tanten framförs skor och rullade in under plattan med alla påsar och kassar på! TYPISKT MIG! Jag gick ner på knä och kollade som en tok överallt och alla andra kollade vidare på mig, flickan som tappade en tia och ålade omkring på golvet för det. Hsh, frågade jag kassörskan om hon hade en kvast att dra fram pengen med, varvid hon hänvisade mig till städdamen en bit bort. Lite skamsen gick jag dit, suckandes över att jag förlorade min plats i kön (som jag så noga hade valt ut). Städaren tog sin kvast och försökte lirka ut min slant, men förgäves! Hon sa att den hade fassnat och gick istället för att hämta en ny tia till mig. Jag ville inte ge upp så lätt. Vet inte varför jag är så envis när det gäller sådana onödiga saker. Jag menar, jag skulle ju ändå få en ny tia! Varför la jag mig då bestämt ner på mage och plockade lätt fram tian med en utsträckt arm?! Jag kanske tycker om utmaningar och sådant som spicar till vardagen lite. Efter min fångst fick jag en skämtsam komplimang från killen bakom mig i kön och jag skrattade lite åt situationen. Det var faktiskt ganska trevligt! Svenskarna är inte alltid så tråkiga/stela/tillgjorda som folk ibland säger.

Oj nu skrev jag ganska långt! Men what the hell, it's my blogg and I write if I want to! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0