Strawberry Ice-cream

Mmm, visst vattnas det inte bara i munnen när du uttalar dessa ord. Min pappa hade köpt jordgubbsar och turkisk yoghurt till efterätt och jag mixade ihop det till en smarrig glass, men tyvärr måste den stå i frysen i 10000 år innan något händer. Jag var så frustrerad av att den aldrig blev färdig att jag smakade av den ändå :P SÅÅÅ GOD! Jag ska försöka hålla mig över natten innan jag tar mer nu, för den rinner fortfarande... Kommer bli typ som sorbé ;D
Tog receptet från Laga Lätt - perfekt mattidning för den som inte orkar hitta på egna maträtter och här finns all variation man behöver + otroligt smarriga efterrätter :D


- Underbart sött! (Bild tagen från Google)

Det är någonting med hemlagad glass dessutom. Det faktum att man gjort den själv gör en stolt och då blir den extra god! Sedan kan man spica till glassen med banan kanske, haha galet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0