Reflections

Du vet de där dagarna då man bara är så jävla snygg och inter kan sluta ta bilder på sig själv? Kanske inbillar jag mig eller också så har dessa dagar ökat i antal den senaste tiden. Kan ha att göra med ett ökat självförtroende och också en bättre självkänsla. Jag tror inte man själv kan märka det lika bra som andra ser det på en. Det är väl det som är, antar jag, tjusningen med spegelbilder. Ibland så är det inte du som ser ditt mest ärliga och bästa jag. Det är andra som gör det. Oftast krävs det lite ansträngning för att upptäcka det.
Because lets face it! När du tittar på bilder, visst är det bara hos dig själv som du ser massa fel? Medan du tycker att de andra människorna (ja, det handlar inte bara om dig) på bilden är vackra och lyser upp.
Okej, jag kanske överdriver lite. Men det är bara för att du (jag?) ska fatta poängen.

Iaf, så är det så det ligger till. Men kanske leder också detta till ökad naivitet och slarvighet! Och detta vill jag inte vara med om igen. Men, som ni alla säkert vet, tycks framgång gå hand i hand med vissa uppoffringar. Juste! Det bästa i livet är INTE gratis! Det måste man först kämpa för och t.o.m då, när man har uppnått sina mål, är man fortfarande inte helt perfekt. Det framstår säkert bara på detta sätt, för att man ska lära sig av sina misstag, som man åter igen har misslyckats med att ta lärdom av. Tråkigt nog märker man dessa saker allt för sent. Innan man ens har hunnit uppskatta saker som man har avfärdat.

Det känns nästan som att jag upprepar saker om och om igen. Som om jag har skrivit det här tidigare :P
Jaja, nu ska jag återgå till Ugly Betty, nu när jag har sett klart på 5 säsonger av HIMYM :D


- Vad döljer sig under den perfekta ytan? (egen bild)


Kommentarer
Postat av: hanna

haha jao, danneman är rolig han



/exiback

2010-06-14 @ 23:09:40
URL: http://exiback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0