Tankar om Idiot-media

Två dagar kvar. Eller snarare 2 dygn och 11 timmar kvar. SEDAN ÅKER VI!!!  Till spanien! På natten! 
Hjälp vad läskigt! Aldrig gjort förut! Men det betyder att vi förmodligen får frukost på planet, hehe ;)

Jag har alltid älskat att flyga. Om det skulle komma ut en mojäng som man helt ofarligt kunde flyga i skulle jag säkert skaffa den. Vad som helst faktiskt. En flygbil, en flygbåt, en flygande drake eller en flygande soffa. Count me in!

Men på senare dagar har jag blivit knäpp. Rädd kanske man skulle kunna säga, men jag tycker ordet är lite för starkt. Vad skulle man vara rädd för? Förutom möjligen att det kanske fanns en risk att planet störtar och alla dör. Men det händer väl inte så ofta, va? Eller?

Gud, är det bara jag eller har tidningar och teve bara proppat oss fulla med massa dåliga nyheter/lögner den senaste tiden? Det känns som målet är att skrämma livet ur människor. Och grattis isåfall! Ni har lyckats! Förra året var det tal om ett svart hål som skulle sluka oss hela och rätt som det var trodde alla att världen skulle gå under! Som en följd av detta tog människor livet av sig för de ville hellre dö så än att bli sugen in i ett svart hål. Och vad hände? INGENTING!

Sedan kom nyheterna om Michael Jackson och media fullkomligt spottade ut allt de kunde luska fram om den stackars mannen: hans läkare mördade honom, michaels sista brev till barnen, sista önskan diana ross tar hand om barnen och så vidare... jag undrar bara VARFÖR? Varför måste ni göra så här? Räcker det inte med hans död? Måste ni hålla på och "forska" om allting bara för att tjäna massa pengar på saker som inte ens är sanna?! Tänk på hans familj för fan! Tror ni verkligen att det var vad de ville att ni skulle göra? Tror ni inte att de hellre skulle vilja ha deras Michael ifred istället för att dela honom med miljontals andra? Det media har gjort är så fruktansvärt äckligt och vidrigt att jag själv skäms över det. Jag menar anledningen till att de skriver sådant är på grund av oss, människan.
Och jag kan inte göra annat än att protestera på min osynliga lilla blogg. Vad kan en flicka som jag ha för verkan på media? Media är ett monster och en stor skurk som inte kan stoppas.

Mitt inlägg blev lite svävande som du kanske märker men jag blev så uppjagad medan jag skrev det.
och jag blir bara så arg och frustrerad av allt som händer som jag inte har ngn som helst makt över. Jag vill bara riva sönder alla aftonbladet och expressen och stoppa alla jäkla papper i käftarna på journalister, paparazzis och skribenter.

Det jag skulle komma fram till var att jag är så trött på alla nyheter som trycker ner folk och gör oss deprimerade och ledsna. Okej, jag kanske beter mig som en snobb nu men jag vill inte läsa om alla krig som pågår i världen. jag vill inte veta om att just nu dör tusentals människor av bomber och attentat. Jag vill inte höra om ngn jävla svininfluensa som sprider sig världen över. Varför då? JO, FÖR ATT VÄRLDEN SKA VARA EN FRIDFULL PLATS FÖR MÄNNISKAN ATT LEVA ALLA SINA FRAMTIDA ÅR I. JORDEN ÄR TILL FÖR ATT VARA EN PLATS DÄR ALLA SOM VILL KAN LEVA LYCKLIGA!

För fan vad jag blir irriterad på allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0