Back home

There is no place like home, or is it?

Jag saknar att vara slö på dagarna och bara lata framför solen, ta ett dopp i poolen då och då och äta god mat.
Här i Sverige är vädret alldeles för omväxlande, man vet varken ut eller in när det gäller himlens hemligheter.
Man måste gå upp tidigt för föräldrarna tjatar. Inga nya spännande människor, bara samma gamla svenska.

Jag tyckte det var roligt att gissa vad vissa snackade för språk i spanien. Brukade ta en titt på dem och bestämma mig för om de var tyskar (den vanligaste sorten), hade det typiska svenska utseendet eller såg väldigt annorlunda ut.
Jag tror jag misslyckades rejält en gång när jag misstog norska för holländska. Känner jag inte ens till min egen grannes talesätt?

Jag hade i alla fall en riktig trevlig vistelse och insåg inte hur mycket jag skulle sakna den gamla rutinen att stiga upp och vara väntad på av min kära solplats. Inte förrän jag kom tillbaka till tråkiga Sverige med allt vad det innebär: städa, packa upp, äta oinstressant mat och förväntas vara pigg och glad när det enda jag har gjort den senaste veckan är bättrat på min bränna. Och låt mig tillägga att jag blev rejält brun, aldrig blivit så brun förut faktiskt :)

Nämen allvarligt, hur ska jag nånsin komma tillbaka till samma vanor? Jag blir så snabbt trött av klimatet och stressen här att det inte är sant. Jag saknar kvällarna i Spanien när man bara kunde ta hissen ner till scenen och få se en fantastisk show varje kväll! Jag saknar alla goda drinkar (utan alkohol of course), alla söta glassar och framför allt den oförglömliga bananaspliten! YUMMY!

Men nu är jag här och surar för att det verkar som att min hud blir allt mer blekare för varje gång jag tittar ner på den. Jag har redan börjat flagna på ryggen, hur sexigt är det på en skala? Det ser ut som om jag har fått vita prick sjukan om det finns något som heter så. BLÄ!
Ärligt talat struntar jag i svininfluensan och bomberna på flygplatsen i Mallorca (fast jag måste säga att nyheten verkligen skrämde skiten ur mig) Jag vill tillbaka till paradiset!!

Det enda som kommer att fylla ut dagarna nu är nedräkningen till när skolan börjar igen. Och tro mig, jag vill inte ens tänka på det. Jag är så nervös och skrämd och rädd och nervös och förväntansfull på samma gång att jag snart flippar ur! Usch usch usch...

jaja, jag har ju iaf ett biobesök inbokat i schemat imorgon! :) Det kommer att bli THE PROPOSAL, som jag har hört så många lovord om. Kul för mig.

Take care!
~~Secret Santa~~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0