Change of habit

Brace yourselves! Nu är det nya tider på gång. Och det bokstavligen talat. Jag har nämligen bestämt mig för att stiga upp tidigare varje morgon från och med detta inlägg, eftersom jag tror att en sådan förändring kan ge mig större lust att "leva" på dagarna. Allt går så segt nowadays att det känns jobbigt att utföra ens de enklaste rutinerna. Men om jag startar varje dag vid en anständig tidpunkt så har jag mycket att se fram emot. Får jag hoppas iaf. Vem vet, det kanske motiverar mig till att söka jobb ännu flitigare och gör mig både piggare och snyggare (det där med skönhetssömnen).
 
Så det var vad jag hade att rapportera. Tänkte alltså lägga mig mycket tidigare än vad jag brukar för att jag inte ska vilja dö när jag vaknar av alarmet (som för övrigt är ett väldigt lugnande åskljud).
Nu får jag faktiskt suget att krypa ner i sängen med tända värmeljus och läsa i min bok. Men först ska jag bara se till att bocka av alla tråkiga innan-natten-rutiner... Varför ska man tvingas borsta tänderna varje morgon och kväll?! Kan det inte ske en evolution där man slipper göra detta och samtidigt behålla sina friska och vita gaddar? If only...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0