Måndagsmånen i kvällsskyn

Jag vet inte vad som har skett nyligen - det kanske "bara" är det faktum att jag har börjat träna ett par gånger i veckan - men på sistone har jag känt mig ovanligt glad och faktiskt lite oövervinnelig. De mörka tankarna har krymts till små svarta korn och jag känner mig tryggare, starkare än förut. Som om jag nu på riktigt har fått övertaget om min hälsa och mitt välmående.

Jag känner en större vilja att ta hand om mitt värde. Jag känner mig modigare, mäktigare i konversationer med andra. Och jag tror jag känner mig mer närvarande i nuet, istället för att ifrågaställa alla mina handlingar. Det spelar inte någon större roll längre.

Kom på att jag inte har visat min senaste baksuccé i bloggen än. Kanske blir det ingen bild denna gång heller, men jag kan iaf meddela att kladdkakemuffinsen var väl omtyckta! Jag härmade någon annans smarriga bloggrecept och resultatet blev kardemummagrädde och bananskivor som tillbehör till små härliga kladdkakor.

Om en halvtimme ska jag iväg för att basträna. Skönt med all energi som pumpar i blodet efteråt! :)
 
- Leilas berömda variant, I believe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0