Kropp & själ

Det har inte hunnit bli fler bakverk än så länge. Vilket jag antar gynnar min hälsa desto mer. Jag tränar ju också så visst håller jag igång kroppen någorlunda ändå, men jag erkänner gärna att det ligger en stor drivkraft i att följa målet att skära ner på sötsaker. Jag känner mig mindre lättpåverkad och mer kontrollerad. Vilket i sin tur bygger på känslan av stolthet över mig själv, något som är viktigt för självkänslan och så vidare. Men bara man inte låter den aspekten väga tyngre än det naturliga accepterandet av sin kropp oavsett, som såklart är ännu viktigare att kryssa för. Är man inte "nöjd" redan från början blir det förmodligen ännu sämre med välmåendet om man tvingar sig själv mot vissa mål. Hur som helst tänker jag iaf följa upp kladdkakesuccén med några choklad- och sirapskakor till helgen. I lagom timing till mitt kök-mässan dessutom, den ska bli kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0