Lalala

Mysig förmiddag idag tillbringades med farmor och pappa i täby centrum för att julklappshandla åt mig och andra. Jag hittade faktiskt det jag behövde: en liten plattång (hoppas den inte är sämst bara för det) en svinborste för mitt känsliga hår och en till bok i serien om Rebecca Bloomwood ;) Kan ju inte hålla mig borta från shopping i böckernas värld iaf. Trevlig läsning då (om) jag hittar någon tid till det.

Just nu känns det ju som om jag vill explodera, eller åtminstone slippa ta hand om allt plugg jag har. Men det känns säkert mycket mer än vad det är. Jag har en tendens att uppfatta jobbiga saker mycket mer... ja jobbiga. Det har nog mycket med prestationsångest att göra. Jag bli aldrig nöjd med vad jag åstadkommer och därför vill jag inte ens ta tag i det, för jag vet hur besviken jag kommer att bli på mig själv.
Önskar att jag inte hade så stora krav jämt...

Men jag tycker fortfarande det är alldeles för mycket arbete vi får, för att vara den sista veckan innan jullovet, att ha matteprov, samhällsredovisning i något jobbigt ämne, svenska krönika om alkohol och en religionsuppsats inom kristendomen... Jag drunknar i allt ansvar jag tvingas ta på mig...

Men nu tänkte jag sätta på lite härlig julmusik så kanske jag bli lite piggare på några mattetal! Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0