Monday Boredom

Idag har varit en lite mindre produktiv dag måste jag erkänna. Men jag klämde iaf in ett cykelpass någon gång innan middagen och nu har jag lämnat in en ansökan hos Max. Det verkar alltid vara mycket senare på dagarna som jag blir taggad på att göra något vettigt. Kan bero på att jag går upp sent, äter en lång frukost vid teven och blir ganska slö några timmar.
Vet inte varför men jag tror att det goda vädret faktiskt bidrar till min lathet. Väldigt mystiskt och osannolikt. Men när det är ostadigare väder blir jag på något sätt mer motiverad till att vara "duktig". Hmm...
Självklart vill jag nu inte skrämma iväg solen! Jag kommer säkert sakna dess sällskap när vi går mot kallare tider. Dock blir jag alltid lite varm och gosig i själen när jag tänker på julen i början på hösten. Kanske frambringar tanken alla mysiga och nostalgiska minnen. Egentligen är de ganska få, men jag är glad att det trots allt är dem som fastnar och inte de tråkiga upplevelserna med julstressen osv.
 
Tänkte ladda upp en bild på vad jag åt till frukost. "OJ, men gud va otroligt roligt!!" tänker ni nu. Jo tack jag vet. Men jag blev faktiskt ganska stolt över denna lite mer kreativa skapelse än bara "vanlig tråkig gröt som bara hör hemma (om ens det) på julafton" (eftersom detta är vad många brukar associera med denna rätt).
- Nu ser den säkert inte ut mycket för världen - grå och blaskig. (Men det är helt och hållet mjölkens fel). Ingredienser är som följer: Havregryn + några blåbär (valfri mängd!) + kanel + vatten och salt. Topping: Bananskivor, lite mer kanel, russin & kokosflingor. Mums!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0