Diverse Vardagsplaner

God kväll!
 
Jag funderar på att byta den irriterande bilden på "hemliga tomten" som jag har burit på ända sen bloggen startade. Eftersom jag precis har börjat skriva på nytt kanske det är dags för ännu en symbolisk förändring. Men frågan är vad jag ska ersätta tomten med? Närmast till hands är ju något som kommer från naturen, något vackert och kanske lite melankoliskt eller intensivt eftersom bloggen gärna går i detta tecken.
Spelar inte så större roll egentligen, jag är nog bara ute efter en ny fräsch bild. Men det är ändå intressant att spekulera kring sådant som jag finner lockande, eftersom jag fortfarande inte riktigt har kommit underfund med vem jag är. Det är upp till mig att sakta men säkert försöka ta reda på, nu när vuxenlivet tränger sig på.
 
Jag känner mig ganska rastlös under dagarna när jag befinner mig helt ensam i huset och inte hittar på något värdefullt att sysselsätta mig med. För det mesta går tiden ut på att planera in den lilla variationen som är möjlig, dvs. att pendla från tv-tittande till pianospelande och datoruppdateringar, med pauser för måltider däremellan.
Idag gjorde jag dock något mer än detta - pga. det överraskande fina vädret satte jag mig ute på verandan och bara var. Sådant känns viktigt på något sätt. Med tidningen i famnen och den nyligen nerladdade musiken i öronen njöt jag av värmen och känslan av frihet.
 
Friheten kan tyvärr kännas tung och begränsande annars, då den ständigt ger mig en påminnelse om att ta tag i mitt liv. Göra något vettigt. Men faaaan vad jobbigt och svårt det är att få ett jobb. Jag erkänner att jag som person inte är särskilt utåtriktad eller "out there", men jag har i alla fall gjort aktiva försök till att bli anställd. Mitt CV är ju inte det bästa, men vad kan jag göra åt den saken annat än acceptera den? Jag bara önskar att flera kunde göra samma sak och istället se till min stora vilja och förmåga att utvecklas genom att bli erbjuden chansen till detta. Det är ju så enkelt bör man tycka att bara få börja någonstans.
 
Planen är att printa ut min bristfälliga ansökan och trots detta dela ut den i Täby C imorgon eller i alla fall under veckan som kommer nu. Jag får hoppas på det bästa och förvänta mig det värsta helt enkelt. Då kanske det blir lättare att resa sig upp från de hårda nederlagen. Men jag förstår inte varför det ska vara så tufft. Jag vill ju för tusen inte bli modell. Jag vill bara ha ett vanligt jobb som ger mig nyttiga erfarenhet och väl behövda kontanter.
 

- HAVET. Osäkert, Mystiskt, Farligt, Lockande, Vackert.

Kommentarer
Postat av: Karin O

Hej!:) Här kommer svar på din fråga:

Oj vad svårt att säga. Jag skulle inte vilja bo på några andra ställen i Kina än Shanghai, faktiskt. Har varit i Bejing men det är på ett annat sätt. Kulturkrockar o.s.v känns MYCKET mindre för oss eftersom vi bodde i Bangladesh året innan och där är det, låt mig få säga, ganska extremt. Shanghai är väldigt kinesiskt men västerländskt på samma gång, väldigt många utlänningar och väldigt många svenskar (!) som bor här och det kan vara rätt skönt ibland:) Det dåliga är väl luften, så förorenad (men ändå värre i Bejing) och att det kan vara svårt att göra sig förstådd ibland, men nu lär man sig ju kinesiska så, även om det kommer att ta några år haha

Svar: Åh, tack för ditt svar! Jag har funderat mycket på att åka till Japan någon gång nämligen och så länge jag inte fegar ur tror jag det skulle vara riktigt kul. Men jag har aldrig tänkt så mycket på för- och nackdelar (svårt att veta sådant i förväg) så din kommentar är värd att ha i åtanke :)
Dream Searcher

2012-09-04 @ 01:34:33
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: MADDISENJ

fantastisk bild, helt magisk!

Svar: Hehe, tack. Inte jag som har fotat dock :P
Dream Searcher

2012-09-04 @ 10:11:42
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0