Dilemman

Hej hej!

Jag märker ofta att jag måste pressa fram orden i början när jag ska skriva ett inlägg här. Det känns ibland påtvingat och krystat, men jag hoppas bara att det inte låter tillgjort, för jag försöker ändå att uttrycka mina känslor bäst jag kan och då kan det ibland behövas en liten knuff i rätt riktning.

Så där! Nu kan jag bara ösa ur mig massa ord. Alltså: Vi håller på (eller vi har väl precis börjat spåna bara) med att skriva en artikel i svenskan och vi fick välja bland olika ämnen som utgör problem i världen/Europa/Sverige/ungdomen att redogöra för i en text. Visst låter det redan jobbigt? Men det är jag som måste skriva den! Don't get me wrong! Jag älskar ju verkligen att skriva. Men asså... när det är en artikel å man måste skaffa fram massa fakta, statistik å den ska vara inlämnad vid ett visst datum å man är en perfektionist som jag, är det inte alltid lika roligt. Men jag ska göra mitt bästa för målet är ändå MVG i Svenska B. Det gäller bara att tro på mig själv, så klarar jag det! :D

In other news, så har jag bestämt mig (egentligen för länge sedan) för att söka jobb! Men jakten på jobb kan vara väldigt svårt, när det är ens första gång och man aldrig skrivit ett CV  (eller ett fjantigt personligt brev heller för den delen) på riktigt, sååå vi får väl se hur det kommer att gå. Tanken är att jag ska söka jobb tillsammans med några kompisar som kan hjälpa mig och så kan vi peppa varandra med motivation. Jag hoppas det funkar, för jag är i stort behov av arbete (alltså i stort behov av pengar) och jag är nervös som faaaan. Tänk om man gör ett misstag eller man säger något fel typ. Man vill ju inte bli helt deppig om man får korgen. Samtidigt tror jag verkligen att jag skulle kunna utföra ett bra jobb. Jag ÄR ambitiös och kan i möjliga fall vara tillmötesgående om det behövs. Men det räcker ju inte alltid känns det som. Man måste tydligen ha massa meriter för att få ett bra jobb, typ körkort och andra erfarenheter. Jag är ju lika oskyldig och oerfaren som ett nyfött lamm. Hur ska jag då kunna framställa mig själv som självsäker --- årig brud liksom?
Jaja, first thing first och det är att skapa ett hyfsat bra CV och brev där jag smygskryter om mig själv. Sedan får jag väl öva eller nått? Vet inte alls hur det här går till egentligen... Är det bara att kasta sig ut i kaoset, bland alla andra depserata ungdomar?

To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0