Riesen makes people talk


- Verkar som om Läkerol har fått sig en konkurrent ;)

Här sitter jag i all min enkelhet och njuter av mina riesen. Konstigt som det än låter, får det sega godiset en att tänka, så då tänkte jag att det passade bra med att blogga en dag som denna. Söndag. Jag försöker tänka ut vad jag borde ta som individuella val nästa årskurs... Det är svårt, man måste välja mellan det man vill göra och det man borde/måste. Usch, vad mycket som står på spel. Hela min framtid kan påverkas utifrån om jag väljer Matte C eller inte.

Riesen är det bästa, att bara äta eller att blanda med annat - chips, glass, blåbärssoppa, you name it! min stora njutning här i livet är att blanda sött och salt och surt o.s.v för att uppnå nya smaker på tungan. Att pröva sig fram är det roliga. Tyvärr kan man inte köpa allt som man vill, men idag när jag hjälpte farsan att handla mat, så fick jag till min glädje välja något gott att äta, resultatet blev då Riesen och Dillchips. Jag vet att det låter spårat och helt omöjligt, men det är kul! Två av mina absoluta favoriter kan vara gott att mixa ihop :D Haha, vi får se hur det smakar sen...
Jag stirrade ju förstås på mina kära Ben&jerry glassar i frysskåpet, men det blev bara att titta på de. Trots det fick jag ett lyckorus inom mig. Någon dag ska jag svulla rejält och gotta upp mig med allt som kan tänkas. Halfbaked är en blandning (igen!) av kakdeg och brownies - kan inte bli bättre än så!!!

Men just nu finns det värre saker att bekymra sig över än att inte kunna kura upp sig i soffan med en filt, en bra film och en stor glassburk i handen. Ja, jag tänker ju förstås på mina val i gymnasiet. Men också på problemen i Haiti såklart! Har redan skänkt 10 kr till rädda barnen. Man ger vad man kan, så är det bara!
Jag skulle t.o.m bett för alla människor där nere om jag bara varit troende vilket jag inte är, men som tur är lever gud i många andras hjärtan, så där kan man räkna med böner!

För en stund sedan såg jag countrygalan med pappsen, blev lite tråkigt efter ett tag. Inte riktigt min grejj det där med country kanske :P men jag kom att tänka på saker som beskriver countrymusik för det kan vara lite svårt.
Här är min lista:
- akustisk gitarr och andra balla stränginstrument (ganska självklart)
- en ganska enformig melodi som i bluesen
- Texten handlar oftast om små problem/händelser som befinner sig i det vardagliga livet
- kan ofta handla om en resa på vägen
- cowboystuk
- personliga, ärliga texter som har hänt på riktigt

Vad tycker ni? Rätt så bra va? ;) kanske fyller på mer sedan.
CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0