Ett speciellt ögonblick

Ibland är man bara glad över att vara den man är. Det känns så skönt att vara sig själv och se ut som man alltid gör. Det är en lättnad att se sig själv i spegeln och upptäcka att man är precis som vanligt. Inget har förändrats. Man drar en suck och skakar lätt på huvudet. Hohojaja. Ett litet skratt smiter sig ut ur ena mungipan. Tänka sig hur mycket man har klagat över sitt utseende. Och tänka sig hur lite det faktiskt har hjälpt. Hur lite det har bidragit till ens självförtroende.
Då är det skönt att ibland känna sig nöjd. Att vara helt neutral kan vara det bästa som finns.

Minns den där känslan. Ta väl hand om den och plocka fram den vid behov.
Kom ihåg leendet. Vårda det och glöm det inte.
Göm inte skrattet. Det visar vem du är.

Och du är viktig.

Kommentarer
Postat av: ELLINORAK

haha fick MVG i slöjd... även om jag sydde balklänning och allt mest på egen hand. Men min lärare gillade inte mig så mycket tror jag av någon anledning xP

2009-07-24 @ 13:08:44
URL: http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0