Time to breath

Äntligen kan en ta det lite lugnt! Ingenting går upp emot de där få dagarna (om det finns några) emellan två kurser då en kan slappna av ett tag och hämta nya krafter. Det var ganska jobbigt denna vecka med så intensivt läsande och skrivande. Som tur är sätter jag inte lika stora krav på mig själv längre, det duger lika bra med att sätta ribban lägre. Det bestämde jag redan innan jag började plugga på universitetet - målet var att ha kul. Jag är fortfarande väldigt ung och då orkar jag inte oroa mig för att prestera på underbarnsnivå. 
Visst hjälper det också att jag studerar något som ligger i mina intressen. Men den där stressen smyger sig gärna fram ändå och då måste jag stanna till och tänka efter vad jag vill få ut av den här studietiden.
Därför valde jag trots min deadline att åka till min träningsanläggning för att jag visste hur mycket bättre jag skulle må efteråt fastän det skulle stjäla 2 timmar av min pluggtid (= arbetet blev inlämnat en halvtimme försent). Men prioriteringen kommer alltid att vara hälsan och välmåendet. Och där ingår faktiskt också lite slappis framför teven, variation är viktigt.
 
Lite allmänt babbel där då. Nu ska jag återgå till att läsa, men ingen kurslitteratur denna gång :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0