Neeeeeeeews!!

Gud så härligt med lite sol. Man blir genast så mycket gladare av ljus och värme. Det var ju fortfarande kallt som utav helvete men med en god inställning gör man kylan till motivation att röra sig snabbare. Så idag tog jag på mig dojjorna och gick till ica, postade en resegaranti (för att SL-bussen inte dök upp igår som utlovat, och jag fick ta taxi istället) och köpte hem agavesirap och pepparrotsfärskost, mumma! :D
 
Nu har jag mixat till en smoothie av banan, mango och ananas med lite allt möjligt i nyttig drinkväg. Det får bli mitt lilla mellanmål innan middagen!
 
Idag har jag varit utan godis, chips, kakor, glass osv. i en hel vecka!! A standing ovation, thank you very much. Jag kämpar på med fruktsallader istället och dricker mycket te & vatten. Sedan belönar jag mig själv med nytt självförtroende och att jag med gott samvete kan njuta av frukost, lunch och middagar - det är ju dem som gäller nu.
 
Snart får jag min lilla lön så jag kan köpa mig ett träningskort och då ska det banne mig bli ny styrka och uthållighet för denna kropp! Va redo säger jag bara. För kroppen kommer inte ha en chans mot mig, jag tänker ge järnet och ta upp denna fajt, for good.
Men samtidigt behåller jag i början lite sunt förnuft, istället för att hoppas på omedelbara magrutor om en vecka. Nää, inte för höga förväntningar, utan börja smått och träna lagom så att jag inte tappar viljan och drivkraften.
Jag såg på typ nyhetsmorgon att det blir lättare om man ställer om kosten först innan man kastar sig in på gymmet. Risken är att man kanske inte har byggt upp styrkan att fortsätta gå dit sen. Att det blir för mycket för kroppen på en gång. Man måste förbereda den lite innan. :)
 
- haha, är det någon som kommer ihåg den här snubben från Bruce den allsmäktige? Så jäkla hilarious varenda gång! "NEWS! Niiiiiuuuuuussss!"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0