2013

Jobbigast på vintern är väl ändå att försöka hålla motivationen uppe. När det gäller allt möjligt faktiskt. Träning, skola, livslust - you name it.
Jag försöker ju äntligen göra något av mitt liv nu. Det känns som att 2013 kan bli riktigt lovande med studier, vägen mot ett körkort, egentjänade pengar, hälsa och t.o.m kanske social utveckling också. Det är mer mitt än någon annans år. Mitt liv, mitt ansvar, min framtid. Jag vet inte hur det kommer att bli. För sånt vet man ju aldrig. Men för första gången så hade jag en bra magkänsla när det nya året började. Fastän jag låtsades inför andra att jag tror det kommer ge oss stor otur (talet 13 ni vet).

Så vi håller tummarna för att motivationen inte ska svika mig nu när jag ska starta om på nytt igen, på flera sätt. Så hur ska jag hantera vinterns kalla, hårda utstrålning? Hur ska jag omvandla den till min fördel? Jag vill känna styrka, vilja att ta för mig och visa att jag kan!

Något tips hur jag kan få igång lusten att gå ut en mulen, kall, stilla ödedag och motionera? För än är jag ingen lyckans ost med träningskort. Träningen måste ske utomhus på långtråkiga promenader... Enda lösningen jag ser är att lura min hjärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0