Tankar 22 April

Idag är det tydligen Earth day. Men är ganska oinspirerad för tillfället. Kommer förmodligen leva som vanligt idag, vilket ändå är en bra sak med tanke på att jag försöker att andas miljövänligt varje dag.
 
Kände inte heller någon lust att cykelträna idag och då är det ingen mening att tvinga sig själv, skulle bara må dåligt efteråt. Skuldkänslor för att jag inte kände någon iver under träningen. Skam för att jag får skuldkänslor.
Ett hälsosamt liv ska vara nyttigt för själen också.
 
Men nu vet jag inte vad för tidsfördriv jag ska fylla vardagen med längre. Jag vill bara ha sommar varje dag. Sol som glädjer, verkar upplyftande och driver fram aktivitet bara genom att finnas. Det är så otroligt och makalöst påverkande. Jag begriper inte hur vädret kan ge mig så mkt kraft och samtidigt göra mig så orkeslös. Trött på att bo i Sverige. Vill ut och leva mitt liv. Bli tillåten att göra helt egna val och förstå konsekvenserna av de misstag som blir resultatet. Jag är så rastlös. Otålig. I höst ska jag iaf börja plugga igen. Alltid något. Men jag känner mig så fast och fängslad bakom mitt fönster som visar upp samma gamla bild dag ut och dag in. Aldrig något nytt. Ber jag om en utmaning får jag bara uppgiften att hantera ytterligare ett värdelöst familjegräl. Det är inget som jag ser fram emot direkt. Jag vill utvecklas utan att behöva må dåligt - är det så mycket begärt?
 
Det är kallt. Humöret liksom temperaturen sjunker. Allt driver mig till vansinne på insidan. Samma fråga går på repeat i mitt huvud: Vad ska jag göra med mitt liv? tätt följt av vem är jag och vad vill jag?
Antar att det kommer att bli en filmtittardag idag. Al gores miljöfilm. Viktig som tusan och kommer förmodligen göra mig ännu mer deprimerad. Men då får det vara så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0