Edward Scissorhands

Denna film såg jag nyligen. Jag måste säga att den var väldigt udda, men jag antar att det är bra - då sticker den ut från mängden, så att man minns den långt efteråt. Men lite läskig tyckte jag den var. Inte för Johnny Depp - han var lika snygg som vanligt (Grrr! tjugo år yngre dessutom) men just för att den gjordes år 1990. Då var det annorlunda tider och man filmade säkert på ett visst sätt som inte var bekant för mig. De som inte har sett den förstår nog inte, men scenerna när bostadsomårdet filmades, såg allt så äckligt perfekt ut att det var creepy. Ungefär som Desperate Housewives Wictoria Lane fast värre. Alla husen hade en varsin stark enskild färg och de såg likadana ut. Bilarna också. Det kändes så plastigt bara :P

Anywho, jag valde att se Edward Scissorhands just för att jag visste att Depp spelade i filmen. Sån jäkla bra skådis som nästan blir bättre med tiden. Vilka konstiga roller han har haft om man tänker efter. Senaste - Hattmakaren i Alice i underlandet. Men det är väl just då han briljerar som mest ;D


- Älskade Johnny! Ske se alla filmer med honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0