Cykeltur

Idag var det vackert väder, för omväxlings skull. Det kan låta bortskämt men jag hatar sådant väder när det är massa moln men solen tittar ut ganska ofta. Då vet man inte hur man ska klä sig. Med strumpbyxor blir det för kallt när molnen dominerar men det tillfällena då solen tar över är det tråkigt att ha jeans. Och dessutom vill man ju ta varenda chans man har att klä sig lätt.
Men idag så sket jag i paraplyet fastän det var lite blåsigt och tog ner cykeln till stranden. Jag hade en tjocktröja över och mina nya 3/4 sportbyxor som passar bra som ett alternativ för varm/kalla dagar. Så på ett sätt trotsade jag vädret och det kanske var därför som solen belönade mig genom att skina hela tiden :)
Jag låg på en filt i gräset och läste bröllopsbilagen från DN. Trevligt, men det är inte alltid man känner pushen att ta steget ut. Tur för mig tt jag har tillräckligt stark vilja då.
Jag gör det dels för att träna benet (och resten av kroppen också) och dels för att känna mig levande och glad. Det är nämligen svårt när man har så mycket tid på händerna men inte vet vad man ska göra av den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0