Mördande tankar

Den nya designen på blogg.se skrämmer mig lite :/ knäppt!
jaja, alldeles nyss fick jag väldigt ont i ryggen - smärta som fan :( vet inte om det beror på yogan idag på gympan, kanske att jag har dålig hållning eller att jag har lång rygg som morsan brukar säga. anyway, så är det inte skönt. att stretcha ryggen är oxå lite problematiskt... man ska tydligen kuta som en katt, men jag känner inte mycket... det skönaste är att bara vila ryggen mot stolstödet som nu, eller att sova som jag ska göra snart! Blir nog inte till att tvätta håret nu är alldeles för trött!

jag har skitmycket plugg i skolan, nästan så man svimmer av stress, kan säkert hända mig. stressar mer än nödvändigt, vilket nog är ett arv från mor min.
Indv. valen är gjorda! jag blev nöjd och har inte ångrat mig..än :P måste bara tänka på att ta det lugnt och att det inte är "end of the world" eller på liv och död om man har valt lite fel. jag gör det jag tkr är roligt och lärorikt. sedan får man se vad som händer. om jag fårr ngn nytta av kurserna eller kanske får upp större intresse för de! Bra att bara go with the flow. det kan vara mitt motto from now on :D

tänkte lite på gamla tider oxå och hur de fortsätter att påverka mitt liv idag. jag tror aldrig man kan fly sina problem eller glömma de helt, fastän man lära sig att förlåta och mova on... händelser från förr kommer alltid att spöka för en i varje steg man tar eller i varje beslut man väljer. tankar i huvudet som hindrar en från att agera impulsivt eller spontant: Vad kommer hända om jag gör så? Du kommer säkert bli avvisad om du säger så. Du kommer låta töntig, bitchig, elak, rädd, löjlig och egoistisk om du säger det.
Det finns inget sätt att fly sina tankar. Man måste bara stå ut. Men ibland orkar man inte vara den personen dom alltid får problem, som tvekar och tvivlar, som alltid känner sig osäker och som måste hantera sina dagliga bekymmer: En kamp mellan det förflutna och framtiden. Det är helt psykiskt och det pågår non stop i min hjärna varenda dag. Inget botemedel eftersom antibiotika inte kan förhindra tankar från att bli till.

Jag önskar flera gånger att jag kan vrida tillbaka klockan och hindra mig själv från att välja fel beslut. Jag undrar hela tiden hur det hade varit om jag hade valt den andra vägen. Annorlunda? Och isåfall på ett bra sätt? Dessa tankar gör mig galen, just för att jag ALDRIG kommer att få veta.

God natt! Imorgon ska jag ge min egen skrivna dikt till min svenska lärare. Kanske visar upp den här i bloggen sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0