Tillbaka

Nu har det gått ett tag. Eller närmare bestämt en månad och två dagar. Men så blir det ibland. Jag ville ta en paus. Det var helt okej. Jag ville begränsa mig från bloggsfären och fokusera lite mer på skolan. Åtminstone så att jag inte skulle behöva ligga efter mer än vad jag redan gjorde.
Och vet ni vad? Mirakel sker! Helt plötsligt hade jag slutat kolla in alla bloggar. Jag brydde mig inte längre om vad för nytt som hade hänt i alla dessa kvinnors liv. Jag menar vad spelar det för roll? jag sitter och läser och nickar lite och förstår kanske. Men sedan då? Vad händer sedan? Vad spelar det för roll om jag en dag får reda på att en tjej på nätet, som jag inte känner, gör slut med sin pojkvän eller blir ihop med någon ny? Vad spelar det för roll om någon annan precis har upptäckt att hennes barn kan göra andra saker än att dregla?
Det är deras liv. Inte mitt. Vad har det med mig att göra? Det är ju inte så att mitt liv förändras genom att vara uppmärksam på vad någon annan tjej nyligen har shoppat eller har ätit till frukost.

Så jag tänkte typ, nu räcker det. Vad sätter jag för slags värde på mitt eget liv om det bästa jag kan hitta på att göra är att fördriva tiden med att läsa om andras?

Jag kan väl inte påstå att jag har blivit en ny människa, men nu för tiden är jag inte besatt av min dator hela tiden, jag kollar på rapport varenda kväll (!) och jag är nogrann med att göra mina läxor samt att lägga mig tidigare varje kväll när jag förstår att jag faktiskt är trött. Vilken förändring va?

Men nu är jag tillbaka, haha! Jag är tillbaka för att säga det här:
Försök att slita er ifrån vad som än håller er hypnotiserade och kasta er ut i det vackra vädret eller sätt åtminstone ett betydelsefullt värde på era liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0