Vaken

Just det, samma gamla ovana. Jag är alltid uppe sent på kvällen men aldrig med tuppen på morgonen. Vi är helt enkelt inte särskilt goda vänner...
Just nu är jag nyduschad och har kollat på Bruce den allsmäktige, en gammal klassiker om du frågar mig. Kanske en av få filmer som jag alltid skrattar åt hur många ggr jag än ser den. Jag älskar Jim Carrey. Han är klockren. Nån gång måste jag se hans "nya" film Yesman. Den låter som en toppen film.
Annars är jag ett fan av Woody Allens filmer, men bara de som han är med i eftersom han är så jäkla skön och rolig. Älskar hans knäppa stil, får mig alltid att skratta!

När vi var och seglade köpte jag även två andra filmer. En ny och en relativt gammal. Systrar i jeans 2 - Andra sommaren ( Den var faktiskt väldigt bra och att det kommer från mig är stort eftersom jag är känd som värsta filmkritikern. jag nöjer mig endast med riktigt bra rullar ) och Göta kanal eller vem drog ur proppen? - Alltså den första filmen. Har inte sett den andra men jag har förstått att uppföljare inte alltid är dem bästa, så jag valde denna film. Den gamla goda tiden är så himla härlig! Därför älskar jag svenska klassiker, skön humor!

Jaa, vad ska man mer säga? Jag vet inte varför men jag har bara kännt mig så lugn och mysig de senaste dagarna. Nästan så att inget kan störa mig (men bara nästan!) Jag har lärt mig att inget blir som man har tänkt sig eller önskar och att det får man leva med. Det är okej för mig. Man får helt enkelt ta dagen som den kommer och uppskatta nuet. För det är det bästa man kan göra. Älska dina nära och kära, även när du "hatar" dem!
Haha, jag kanske kan komma på några smarta ordspråk i vart och vartannat inlägg så dem får någon mening ;)

Ja, det kanske skulle funka... Hmm... vad sägs om "Framtiden kommer av sig själv, men framstegen måste vi göra själva"

Okej, jag erkänner, det är inte jag som hittar på alla kloka ord. Det är (believe it or not) KLOKBOKEN. Men lyssna till dem ändå. De är...tja...kloka.. ååå... användbara... och värdefulla. Något att fundera över. Eller bara erfara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0