The movie

5 Augusti idag..hm... vet ej om jag gillar denna månad eller inte. Det känns lite som en alarmklocka att snart börjar skolan, liksom ding dong det är AUGUSTI NU! Aja, man får väl bara vänja sig vid att efter varje härlig sommar kommer en lika jobbig skolstart.. hå hå jaja.

Filmen igår! Tänka ge ut en liten fin recension så smart och duktig som jag är. Har jag ju redan gjort tidigare fast om en bok istället.
The Proposal var en rolig historia, väldigt originell måste man säga, åtminstone i början. Jag har iaf aldrig hört talas om en film som handlar om en immigrant som tvingar sin sekreterare att gifta sig?!
Men senare blev det lite för förutsägbart. Man fattar ju vad som är typiskt med denna film, precis som med alla andra. Så det är klart att slutet skulle bli lite för sliskigt och lite för sött. Men men.. man blir ju ändå sådär löjligt glad precis efteråt när den häftiga musiken sätts igång och eftertexten rullar. Jag fick lust att shaka loss! :D
En favoritscen som jag har (och framför allt kommer ihåg) är när Sandra Bullock dansar runt brasan med granny och verkligen shakar loss, haha! Det var riktigt kul. Jag gillar även hennes förhållande, eller snarare brist på, till hennes kollegor och assistenter.
De ser henne som ett monster, så därför ploppar det upp en ruta i datorerna för att förvarna alla när hon kommer in: IT'S HERE! xD

ja, det var nog många som verkligen förstod allt jag skrev.

tack och adjö!


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Hejsan :) Jag klickar hem filmer från Ginza och Cdon, den senare är oftast aningen billigare men jag brukar jämföra genom att söka på pricerunner. Det jag beställde nu i veckan fick jag hem två dagar senare, mycket snabbt! När det gäller böcker är både Bokia och Adlibris bra!

2009-08-07 @ 23:19:10
URL: http://stephaniessecret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0